piątek, 23 marca 2018

Testuję materiały, które mają chłonąć siku - cz. III - kurczliwość

Jak Wam pewnie wiadomo, naturalne materiały mają tendencję do kurczliwości, sztywnienia.
Im więcej poliestru, tym materiał dłużej pozostaje miękki.

Osobno porównywałam nasze polskie, osobno czeskie.

Jak to wyszło

Pierwsze pranie - 40 st - wszystkie próbki ułożone jedna na drugiej - jak widać kurczliwość niewielka



Pranie w 60 stopniach - próbki ułożone na kartoniku 50x50 cm, czyli tzw. kawałku pieluszkowym. Próbki nie naciągane, nie czochrane, nie strzepywane po wypraniu, po prostu powieszone

Nasze polskie 


Jak widać, niewiele zmieniły wielkość.
Na dole mikrofibra - bez zmian
bambus 500 polski - tu jestem mile zaskoczona, bo wydawało mi się, że bardziej się kurczył, a tu ok 0,5 cm na długości ...
bambusowa miękkość i nowy bambus - ok 2cm na długości
bawełna wojskowa i welur bawełniany - wielkość podobna , ok 3 cm na długości




Czeskie - ułożone na kartoniku 50x50 cm, czyli tkz. kawałku pieluszkowym.
Tu ... sami zobaczcie...


 Pozwijały się, ciężko było ułozyć, powichrowane


na dole baranek uzyskał wymiary 45,5x49 cm
bambus 500  - 45x48,5 cm
konopie 43,5x46,5 cm
len 45x45 cm
bawelna organiczna - 48x43 cm

Kolejnym testem było suszenie w suszarce. Po praniu naciągane, czochrane, tak , jaksię zazwyczaj robi z ręcznikami, ścierkami...

polskie

mikrofibra - 49,5x49,5 cm
bambus 500 - 47,5x49,5 cm
bambusowa miękkość i nowy bambus kokosi - 47x47,5 cm
bawełna wojskowa i welur - 44x47 cm

czeskie






próbki złagodniały, po naciąganiu odzyskały kształt.Na spodzie kartonik o wymiarach 50x50 cm - dokładnie widać, jak materiały traciły na wielkości.
baranek - 45x49 cm
bambus 500 - 45x48,5
konopie - 43,5x46,5
len 45x45 cm
bawełna organiczna - 48x43 cm - ty mnie zaskoczyło, że najwięcej straciła na szerokości, nie na wysokości...

Ogólnie, polskie materiały znałam, z czeskimi nie miałam do czynienia, ale mam już swoich faworytów, z których kokosi będzie chciało szyć wkłady :) testy chłonności jeszcze mi podpowiedzą, które wybrać :)

Aby nie mieszać wszystkiego, na temat wkładów zrobię osobny wpis.

A w kolejnej części to już chyba czas na jakieś porównanie chłonności :)

Zapraszam


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz